Subject: RE: Riigitee 11245 Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt Allika-Mardi teele
From: Airnet Oü <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Apr 2024 21:56:18 +0300

Tere,

manusena Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt Allika-Mardi teele
kooskõlastamiseks!

NB! Palun vaadata projekt läbi ja kooskõlastada  kiirkorras kuna asjaga on
kiire ja ehituse valmimise tähtajad lähenevad!

Maanteameti märkustes kirjas, et  „Kilomeetrit ei märgita lühendiga kl
vaid KM“ see on kidlasti asjakohanene märkus aga asfalt katte paksusele ja
ristumiskoha ehitus kvaliteedile see mingit mõju ei avalda!

Ette tänades mõistva suhtumise eest!

Best regards,

Oliver Normann

CEO

_______________________

HRT OÜ

+37253488151

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 4, 2024 5:01 PM
To: [email-masked]
Subject: Riigitee 11245 Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt
Allika-Mardi teele

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 060224 „ Riigitee 11245
Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt Allika-Mardi teele“

Projekti läbivaatamisel on tekkinud järgmised märkused:

1.	Projekteeritud riigitee ristumiskoht ei ole km 4,0.

Väljastatud ristumiskoha nõuetes on märgitud projekteeritav km punkti
asukoht.

Kilomeetrit ei märgita lühendiga kl vaid KM

2.	Asendiplaanil on näidatud teepeenra osa. Ristlõike joonisel mitte.

Transpordiameti mahasõidu tüüplahendus
Projektis esitatud lahendus

3.	Kuidas need kaks lahendust saavad ühtida?

Tee põikkalle ei ole sedasi.

RISTLÕIKE JOONIS
VERTIKAALPLANEERINGU JOONIS

4.	Projekteeritud vertikaal.

Projekt. kõrgus 53.40 ja 53.45 – ristumiskoha ala on suurelt väga väikese
kaldega (orient 1,25 %). See ei arvesta meie põhimõtet ristumiskoha
pikiprofiilile (vt ristumiskoha nõudeid).

5.	Liiklusmärk 644, Märk 221 tuleb paigaldada pöörderaadiuse
algusesse.

6.	Likvideeritavat märki nr 221 siin ei ole

7.	Oleme juba juhtinud tähelepanu, et ristumiskoha kokku viimine
riigitee kattega tuleb projektis näidata astmeliselt.

Põhimõte lõikejoonisel ja asendiplaanil

8.	Projekti seletuskirjas jätkuvalt vastuolulist infot.

Näitena,

*       Riigitee ristumiskoha projekti koostamisel tuleb aluseks võtta
Transpordiameti poolt väljastatud nõuded (puudub viide sellele).  Riigitee
ristumiskoha projekteerimisel ei võeta aluseks kinnistu omaniku nõudeid.

*       Projekteeritud on asfaltkattega riigitee ristumiskoht,
seletuskirjas räägitakse pinnatud mahasõidust.

*       Ristumiskoha asukoht joonisetel km 4,0, seletuskirjas märgitud ka
4,4

*       Pöörderaadiused seletuskirjas 6, joonistel 9

*       Lõike joonisel konstruktsioonid Tüüp1 ja Tüüp2 , seletuskirjas a
ja b, teepeenra osas info puudub

*       Uusi liikluskorralduse vahendeid ei projekteerita –
projekteeritakse ju küll, märki 221 ühisel postil koos  644 (2x)

*       Tehnovõrgud – olemas on madalpingekaablid ja veetorustik

Kus paikneb veetorustik?

Olemasolev madalpingekaabel jääb projekteeritud ristumiskoha alla – kas
seda kaablit ei pea kaitsetorusse panema? Millised on võrguvaldaja nõuded?
Millisel sügavusel see kaabel siin on?

Riigitee teemaaa kinnistul peab olema kaitsetoru minimaalselt 1250 N

*

Korrigeeritud ja meie nõuetega vastavuses oleva projektlahendus tuleb
esitada kooskõlastamiseks [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Herkki Rõõm
Sent: Friday, March 15, 2024 2:40 PM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Riigitee 11245 Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt
Allika-Mardi teele

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 060224 „ Riigitee 11245
Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt Allika-Mardi teele“

Projekti läbivaatamisel on tekkinud järgmised märkused:

1.	Projekteeritud riigitee ristumiskoht tuleb tähistada km punktiga.
– märkus täitmata. See peab olem nii tiitellehel, seletuskirjas kui
joonistel.
2.	Geodeetiline alus ja kõrgusarvud:

Millised on õiged kõrgusarvud? Kuidas selline erinevus? Kes ja millal on
koostanud geodeetilise mõõdistuse? Punkt 3.2.1 ei ütle midagi kes on
mõõdistuse teostanud.

Eelmine projektlahendus:
Täna esitatud projektlahendus:

3.	Kui nähtavuskolmnurk ei mahu alusele ära, siis tuleb selle
kajastamiseks kasutada Maa-ameti kaardirakendust.

Nähtavuskaugus ei ole rahuldav (R) nagu on märgitud vaid see ongi normide
kohane nähtavuskaugus 90 km/h piirkiiruse puhul.

4.	Näidata riigitee vertikaali jooned ja projekteeritud ristumiskoha
vertikaali lahendus ning nende omavaheline sidumine. Hetkel ei saa aru
kuidas siin sademevesi peaks ära valguma.

Tingmärkides näidatud projekteeritud kõrgushorisontaali tähis  ei ühti
lahendusel näidatuga.

5.	Ristlõike joonis ei vasta projekteeritud lahendusele

6.	Projekteeritud on asfaltbetoonkate  -  asfaldi marki pole
projektis toodud.

7.	Riigitee ja selle kattega kokku viimine peab toimuma astmeliselt.
See tuleb näidata projektis.

8.	Liiklusmärgid:

Ei ole eelmise märkusega arvestatud. Märkide 221 ja 644 näitamise korda
projektis.

Lisaks näidatud siin tingmärgid, mida pole tingmärkide loendis näidatud.

See olemasolev märk tuleb likvideerida. 221 märgiga koos paigaldatakse ju
märk 644.

9.	Projekti seletuskiri vaadata üle ning viia vastavusse tegeliku
lahendusega.

10.	Riigitee ristumiskoha projekti koosseisus ei ole vajalik esitada
detailplaneeringu materjale.

Korrigeeritud ning täiendatud projekt palume esitada kooskõlastamiseks
e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Herkki Rõõm
Sent: Monday, March 11, 2024 1:11 PM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Riigitee 11245 Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt
Allika-Mardi teele

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 060224 „ Riigitee 11245
Kiisa-Kohila teelt juurdepääsu projekt Allika-Mardi teele“

Projekti läbivaatamisel on tekkinud järgmised märkused:

1.	Projekteeritud riigitee ristumiskoht tuleb tähistada km punktiga.
2.	Projekteeritud ristumiskoha  pöörderaadiused on R6. Tegemist on
elamupiirkonda teenindava juurdepääsuteega. Ristumiskoha raadius peaks
olema kindlasti suurem.

Sobilik raadius võiks olla 9

3.	Projekteeritud ei ole teepeenraid mahasõidu kõrvale. Haljasala
mitte projekteerid vastu freespurukatet.
4.	Projekteeritud mahasõidu kate on laiusega 5,5 m, Projekteeritud
elamuala sisese tee katte laius on 6,0 m. Miks selline lahendus?
5.	Ristumiskoha pikiprofiili puhul tuleb lähtuda meie nõuete
põhimõtetest.

Arvestades riigitee kõrguseid, ei taga projekteeritud vertikaalplaneeringu
lahendus sademevee ärajuhtimist nõutud kujul.

Ristlõikejoonis on olematu kaldega ja ei vasta projekteeritud vertikaali
lahendusele.

6.	Nähtavuskolmnurk on tähistatud 7x 120 m.  120 m on lubatud peatee
projektkiiruse 70 km/h puhul

Antud juhul on riigiteel piirkiirus 90 km/h.

Nähtavuskolmnurk tuleb näidata 7x 190 m

7.	Kus paikneb märk nr 351?

8.	Liiklusmärk 644, Märk 221 tuleb paigaldada pöörderaadiuse
algusesse.

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume esitada uuesti
kooskõlastamiseks e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_c
ampaign=sig-email&utm_content=emailclient> 	Virus-free.www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_c
ampaign=sig-email&utm_content=emailclient>